Zöld Marketing – Ne csak beszélj, cselekedj is!

Az elmúlt 10 évben folyamatosan kerestük a jobbnál jobb környezetbarát megoldásokat és ötleteket a Jövő számára. Motivációnk, hogy a lehető legjobb gyakorlatokat vezessük be az oktatási rendszerünkbe és a kommunikációs stratégiánkba. Az évek során folyamatosan keményen dolgoztunk, hogy megtaláljuk az igazán fontos üzeneteket és témákat, plusz azokat a szervezeteket, akikkel örömmel dolgozunk együtt.

Végül megtaláltuk, amit igazán szeretünk csinálni: zöldítjük a cégeket, oktatójátékokat, tanösvényt készítünk, önkénteskedünk és kommunikálunk, sajtózunk. Jó pár fenntarthatósági képzéssel, projekttel és rengeteg gyakorlati tapasztalattal a hátunk mögött már magabiztosan választunk ki projekteket és nagy hatékonysággal kommunikálunk környezetvédelmi kezdeményezéseket.

Az ÖKO-Pack felfogható egy zöld reklámügynökségként is!

Zöldítsük együtt cégét és marketingjét!
Szívesen felkészítjük vállalkozását zöld versenyekre, vagy csak egyszerűen olcsóbbá és környezetbarátabbá tesszük az üzemeltetést!

  • teljes környezeti hatásvizsgálat,
  • stratégia- és terméktervezés,
  • megelőzés, spórolás, egyszerűsítés,
  • zöld kommunikációs stratégia,
  • társadalmi felelősségvállalás (CSR – corporate social responsibility),
  • vállalati önkéntesség.

Ajánlatkérés zöld marketing ügyben!

Tapasztalataink és projektjeink mind fent vannak a weboldalon, mert hisszük, hogy a fejlődés egyik alapeleme a tudásmegosztás. Hogyha a zöld marketinggel és kommunikációval szeretnél mélyebben megismerkedni, akkor jó helyen jársz, hiszen az összes projektünk erről szól!
Amikor próbálunk a definíció után kutatni, hogy mit is jelent a Zöld Marketing, ugyanolyan nehézségekbe ütközünk, mint amikor a Fenntartható Fejlődés pontos jelentését keressük éppen. Mindenkinek kicsit mást jelentenek ezek a fogalmak és a saját igényei szerint határozza meg őket.

A válasz nagyon egyszerű, csak szembe kell nézni vele! CSAKIS AZ IGAZAT, a színtiszta igazat!

Láthatjuk, hogy a klasszikus közgazdaságtani módszerek milyen következményekkel jártak az elmúlt évtizedek során. Félünk szembenézni vele és elismerni a hatalmas tévedéseket, amelyek következtében jelentős károkat okoztunk környezetünkben. De mindig ott a lehetőség, hogy változtassunk, hogy rendszerszemlélet alapján gondolkodjunk, arra törekedve, hogy magunk mögött hagyjunk a rövid távú tervezést, és előtérbe helyezzük a HOSSZÚ TÁVÚ, RENDSZEREKBEN VALÓ GONDOLKODÁST! Váltsuk a tudást bölcsességre! Ekkor egyértelműen kirajzolódik előttünk a kép a valóban zöld projektekről.

„A régi szokásoktól nehéz megszabadulni!” Hajlamosak vagyunk automatikusan követni a régi és rossz berögzült gyakorlatokat, és ezért a Zöld Marketing 90%-ban hazugságokat kommunikál. Ez egy álzöld megközelítés, más néven zöldre mosás (’Greenwash’). A greenwashing új piaci lehetőségeket tár a pénzéhes és rövidlátó cégek számára. Az emberek szeretnének jók lenni, de mégis rossz úton indulnak el a céljuk érdekében.
A ZÖLD MARKETING HIVATALOS DEFINÍCIÓJA

A zöld marketing olyan termékek forgalmazását jelenti, amelyek feltételezhetően környezetbarát módszerekkel lettek gyártva, terjesztve. Tehát a zöld marketing a tevékenységek igen széles skáláját magába foglalja a termékmódosítástól kezdve, a gyártási folyamatok és a csomagolás megváltoztatásán keresztül a reklámig. Szinonimaként az alábbi fogalmakat szokták emlegetni: környezetvédelmi marketing, ökomarketing.

A fentebb említett összes kihívás ellenére a zöld marketing továbbra is egyre több követőt állít maga mögé, különösen annak fényében, hogy folyamatosan növekszik az aggodalmunk a klímaváltozás miatt. Ez az aggodalom késztet egyre több vállalatot arra, hogy egyre erőteljesebben reklámozzák, mennyire elkötelezettek klímára gyakorolt hatásuk csökkentése iránt. Ez a cél megjelenik a termékeikben és a szolgáltatásaikban.
Forrás: wikipedia.org

Még mindig nagyon nehéz igazán és őszintén fellépni ebben az üzleti környezetben a valódi zöld marketinggel, de mi továbbra is törekszünk, és nem adjuk fel a céljainkat.

Fő feladatunknak azt tartjuk, hogy megváltoztassuk a mentalitást és erősítsük ökológiai gondolkodásmódot, szemléletet! A becsületes munkánkat már megkoronázta néhány kitüntetés, de egyáltalán nem ez a legfontosabb. A fő célunk, hogy az ÖKO-Pack ott legyen azok között a vállalatok között, akik a legjobbak Zöld Marketingben Magyarországon és hogy igazán jó példát mutathassuk másoknak. A projektjeink valóban a Fenntartható Fejlődés összes fontos alappillérére építenek.
Kérjük, pillants rá a Környezetpolitikánkra és Környezeti nevelési programunkra a további részletekért.

A kampányainkat megtalálod a „Szemléletformálás” menüpont alatt és örömmel ajánljuk az „Oktatóanyagokat”, az ÖKO-Pack Programcsomagot pedig különösképpen rendezvényszervezők számára.

Várjuk szeretettel a gondolataidat és a benyomásaidat!
Az ÖKO-Pack Csapata 

A honlapon található tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az ÖKO-Pack Kft. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést azonban kifejezetten megtiltja.